Penaja blog

Wednesday, March 13, 2013

#139: Cara elak sembelit ketika hamil dan selepas bersalin

Salam 1 Malaysia,

Tajuk entry tak senonoh lagi, huhu.

Kalau hendak elakkan kena sembelit ketika hamil dan selepas bersalin, kena makanan yang kaya dengan serat atau fiber.

Ia bahaya pada kandungan dan ibu selepas bersalin, kerana jika terlalu meneran akan menyebabkan peranakan jatuh....

Aku amalkan minum produk ni masa selepas bersalin, memang seksa kena sembelit selepas bersalin. Alhamdullilah, selepas amalkan minum produk ni, masalah sembelit kurang disamping makan kurma dan minum air jarang. Mak saudara aku kenalkan kat mak aku, mak aku kenalkan kat aku dan aku kenalkan pada pembaca blog.huhu


Review produk Peak Psyllium:-


  • Untuk kurangkan masalah sembelit
  • Kaya fiber serat
  • Boleh diperolehi di kedai farmasi seperti farmasi alpha(Mydin Mall, Melaka)
  • Rasa tawar, untuk sedapkan tambah jus limau atau jus buah yang lain
  • Mengenyangkan sesuai untuk diet



 Peak Psyllium


p/s: Sharing is caring, tak salah kita kongsi pengalaman dan info berguna kan?

4 comments:

  1. Alhamdulillah. Akak sesuai ya. Seha pun amalkan psyllium tiap hari dan pagi-pagi akan rasa selesa sebab dah buang segala yang kita makan semalamnya. Lagi satu, seha ada search, psyllium ni boleh reduce cholestrol. Insha Allah. :)
    *kirim salam dekat Salahuddin. :)

    ReplyDelete
  2. thanx for sharing! sampai sekarang pun masih ada masalah :p

    ReplyDelete
  3. klu tgh prgnt boleh mam ubt nie?? tgh prgnt n ade smbelit skit.. smpi tkowt nk mam sume...

    ReplyDelete
  4. x pasti....sy dulu x knl produk ni mase preggy..mase pregnt sembelit gak..sy blend kurma bt jus..alhamdullilah ok...boleh lah try..hehe

    ReplyDelete